Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nízkoprahové zařízení jako prevence sociálně patologických jevů
SVITIČOVÁ, Elena
Předkládaná bakalářská práce se zabývá sociálně patologickými jevy a jejich možnou prevencí v nízkoprahových zařízeních. Konkrétně v nízkoprahovém zařízení Bongo v Týně nad Vltavou. Práce je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole jsou objasněny základní pojmy jako sociální patologie a sociální deviace. Také jsou zde představeny vybrané sociálně patologické jevy a sociální faktory, které ovlivňují jejich vznik. Dále jsou zde představeny druhy prevence. Druhá kapitola je věnována charakteristice nízkoprahových zařízení a přiblížení jejich vzniku. Třetí kapitola se zaměřuje na nízkoprahové zařízení Bongo v Týně nad Vltavou.
Vliv pořadí narození na sociálně patologické jevy a rizikové chování
Polienko, Arina ; Kuba, Radim (vedoucí práce) ; Daňková, Hana (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou vlivu pořadí narození na vybrané sociálně patologické jevy a rizikové chování. Popisuje teorii pořadí narození a zdůrazňuje její evolučně- biologické předpoklady. Hlavním cílem práce je shrnuti existujících poznatků o vztahu pořadí narození s vybranými sociálně nežádoucími jevy. Práce porovnává různorodé výsledky vědeckých studií mezi sebou a předpokládá možné zapříčiněné mechanismy sledované v nich dynamiky. Ukazuje na nedostatečně prostudované oblasti, které vyžadují další zkoumání. V těchto oblastí se práce snaží predikovat teoreticky možnou nepřímou závislost přes jiné faktory, které jsou s teorií pořadí narození propojené. Práce ukazuje na důležitost pro výzkum takových aspektů pořadí narození, jako jsou věkové rozestupy a pohlaví sourozenců. Práce by měla sloužit teoretickým podkladem pro další zkoumání dané problematiky.
OSV jako jedna z možností realizování primární prevence
Říhová, Ivana ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na možnost využití Osobnostní a sociální výchovy při realizování efektivní primární prevence na základních školách. Po teoretickém rozpracování primární prevence a Osobnostní a sociální výchovy v první části práce je v druhé části představen a rozebrán návrh modelu dlouhodobé nespecifické primární prevence, který je založen zejména na činnosti školního metodika prevence. V této části práce jsou také rozebrány požadavky na činnost školního metodika prevence i úskalí představovaného návrhu modelu primární prevence. Poslední kapitola představuje podpůrný výzkum, který probíhal na čtyřech pražských základních školách. Na nich bylo provedeno pozorování výuky Osobnostní a sociální výchovy, rozhovor s jejím vyučujícím a analýza Minimálního preventivního programu dané školy.
Prevence společensky nežádoucích jevů ve vybraném regionu
MĚCHÁČKOVÁ, Žaneta
Tato bakalářská práce se zabývá způsobem realizace prevence společensky nežádoucích jevů v konkrétním regionu, tj. na Příbramsku. Teoretická část je věnována vymezení jednotlivých společensky nežádoucích jevů, pojednána je zde problematika prevence sociálně nežádoucích jevů a jsou zde zmapovány subjekty podílející se na prevenci společensky nežádoucích jevů na národní úrovni. V praktické části je s využitím kvalitativní metodologie zachycena struktura a spolupráce subjektů podílejících se na prevenci společensky nežádoucích jevů ve vybraném regionu včetně podrobné analýzy konkrétních preventivních programů, které jsou realizovány organizacemi komunikačních partnerů.
Efektivita primární prevence v prostředí kolejní školy
Haspeklová, Elen ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Diplomová práce "Efektivita primární prevence v prostředí kolejní školy" poskytuje náhled na určité odchylky efektivity primární prevence v návaznosti na prostředí, ve kterém je prevence prováděna. Teoretická část práce se věnuje charakteristice a pohledu na oblast sociálně patologických jevů, s rozšířením o problém šikany a oblast prevence. Empirická část má dvě stěžejní části. V první je u skupiny studentů sekundy provedena sociometrie, následně program primární prevence a po čtyřech letech kontrolní sociometrie. Výsledky nám nastíní možné nedostatky v dotazování a určí oblasti, které je nutné doplnit. V druhé části kontrolní skupina studentů v sekundě a následně v sextě projde totožným programem, jako první skupina. Program primární prevence je zde postaven na validních informacích nejen z prostředí školy, ale také kolejí. Závěry poskytnou náhled na problematiku primární prevence na kolejních školách a její využití.
OSV jako jedna z možností realizování primární prevence
Říhová, Ivana ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na možnost využití Osobnostní a sociální výchovy při realizování efektivní primární prevence na základních školách. Po teoretickém rozpracování primární prevence a Osobnostní a sociální výchovy v první části práce je v druhé části představen a rozebrán návrh modelu dlouhodobé nespecifické primární prevence, který je založen zejména na činnosti školního metodika prevence. V této části práce jsou také rozebrány požadavky na činnost školního metodika prevence i úskalí představovaného návrhu modelu primární prevence. Poslední kapitola představuje podpůrný výzkum, který probíhal na čtyřech pražských základních školách. Na nich bylo provedeno pozorování výuky Osobnostní a sociální výchovy, rozhovor s jejím vyučujícím a analýza Minimálního preventivního programu dané školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.